loading...
ترنم نفس
لایو بازدید : 6 شنبه 04 آبان 1392 نظرات (0)

نتایج بازیهای هفته دوازدهم لیگ برتر استان تیم میزبان اول نوشته شده است

نوروز بوکان 3 یاران اشنویه 5

شهرداری مهاباد 0 کیوان مرغ مهاباد 1

اشور ارومیه 1 زرین دانه شاهیندژ 1

کاویان نقده 2 هیئت میاندواب 0


لایو بازدید : 6 سه شنبه 30 مهر 1392 نظرات (0)

صوت دارای انرژی است. وقتی امواج روی هم جمع میشوند قدرتشان افزایش می یابد. تکرار این صوت مشخص در نتیجه تکرار قدرت افزایش مانند پدیده تشدید در علم دینامیک است و باعث تخریب بخش مورد نظر میشود.

پس مرتب تکرار کنیم "مرگ بر ظالم".



تی شرت محرم طرح عرشیا

تی شرت محرم طرح عرشیا

خرید تی شرت محرم

تی شرت محرم (طرح عرشیان)

تی شرت محرم، یک تیشرت فوق العاده شیک و زیبا

برای آقایان خوش سلیقه و عزاداران واقعی ...

با کیفیت استثنایی و چاپ عالی

برای اولین بار در ایران


با خرید تی شرت محرم به عزاداری امسال متفاوت ظاهر شوید

تیشرت محرم طرح جدید عرشیا

خرید پستی تی شرت محرم طرح عرشیا


قیمت : 29000 تومان

لایو بازدید : 14 سه شنبه 30 مهر 1392 نظرات (0)



دلم تنگ است دلم می سوزد از باغی که میسوزد

نه دیداری نه بیداری نه دستی از سر یاری

مرا آشفته می دارد چنین آشفته بازاری

تمام عمر بستیم و شکستیم بجز بار پشیمانی نبستیم

جوانی را سفر کردیم تا مرگ

نفهمیدیم به دنبال چه هستیم

عجب آشفته بازاری است دنیا

عجب بیهوده تکراری است دنیا

چه رنجی از محبت ها کشیدیم برهنه پا به تیغستان دویدیم

نگاه آشنا در این همه چشم ندیدیم و ندیدیم و ندیدیم

سبک بالان ساحل ها ندیدند

به دوش خستگان باریست دنیا

مرا در اوج حسرت ها رها کرد عجب یار وفا داریست دنیا

عجب آشفته بازاریست دنیا

عجب بیهوده تکراریست دنیا

میان آنچه باید باشد و نیست

عجب فرسوده دیواریست دنیا

عجب خواب پریشانیست دنیا

عجب دریای طوفانیست دنیا

عجب آشفته بازاریست دنیا

عجب بیهوده تکراریست دنیا



تی شرت محرم طرح عرشیا

تی شرت محرم طرح عرشیا

خرید تی شرت محرم

تی شرت محرم (طرح عرشیان)

تی شرت محرم، یک تیشرت فوق العاده شیک و زیبا

برای آقایان خوش سلیقه و عزاداران واقعی ...

با کیفیت استثنایی و چاپ عالی

برای اولین بار در ایران


با خرید تی شرت محرم به عزاداری امسال متفاوت ظاهر شوید

تیشرت محرم طرح جدید عرشیا

خرید پستی تی شرت محرم طرح عرشیا


قیمت : 29000 تومان

لایو بازدید : 7 سه شنبه 30 مهر 1392 نظرات (0)
سنت رسول الله (ص)، ائمه هدي (ع) و اصحاب و تابعيِن بر لزوم سجده کردن بر زمين و آنچه از آن مي رويد به جز خوردني ها و پوشيدني هاست و اينکه رسول خدا (ص) و اصحاب روي خاک نماز مي خواندند مورد قبول همه ي مذاهب است.

سنت رسول الله (ص)، ائمه هدي (ع) و اصحاب و تابعين بر لزوم سجده کردن بر زمين و آنچه از آن مي رويد به جز خوردني ها و پوشيدني هاست و اينکه رسول خدا (ص) و اصحاب روي خاک نماز مي خواندند مورد قبول همه ي مذاهب است.

وهابيان سجده بر خاک يا تربت شهيدان را به معناي پرستش آنها و نوعي شرک مي‌شمارند و مي­گويند چرا روي مهر نماز مي­خوانيد؟ اين کار شرک و بت­ پرستي است، به همين جهت در مکه و مدينه حجاج شيعه را ازسجده بر روي مهر بر حذر مي‌دارند. در همين زمينه صالح فوزان عضو هيئت افتاي سعودي مي‌نويسد: سجده بر تربت اوليا اگر به قصد تبرک به تربت و تقرّب به اوليا باشد شرک اکبر محسوب مي‌شود و اگر مقصود تقرّب به خداوند متعال باشد با اعتقاد به اين که اين تربت همانند زمين مسجدالحرام و مسجدالنبي و مسجدالاقصي فضيلت دارد بدعت در دين به شمار مي‌رود! [۱]

براي پاسخ به اين گروه بايد گفت که وهابيان بين سجده براي خدا و سجده بر روي خاک پاک و تربت شهيدان خلط نموده اند وحکم يکي را بر ديگري بار نموده اند. زيرا آنچه را که دين به آن فرامي خواند عبوديت در برابرخدا و سر تعظيم فرود آوردن و سجده نمودن فقط در برابر اوست. خداوند در قرآن مجيد مي‌فرمايد: ولله يسجد من في السماوات و الارض (رعد: ۱۵) «هر کس در آسمان‌ها و زمين است، براي خدا سجده مي‌کند»

بنا براين «سجود» مي‌بايست «لله» و براي خدا باشد اما اين سجودي که از فرد مسلمان بويژه در نماز خواسته شده بر روي چه چيزي بايد باشد؛ آيا بر هر چيزي مي‌توان سجده نمود هر چند خوردني ويا پوشيدني باشد ويا آنکه فقط بر اشياء خاصي جايز است؟

در اينجا دو نظر است؛ نظر پيروان اهل بيت پيامبر (ص) که بر اساس فرموده آنان سجده را فقط بر زمين پاک و يا آنچه که از زمين روييده باشد به شرط آن که خوراک و پوشاک انسان نباشد جايز مي‌دانند و تربت شهيدان را از مصاديق خاک پاک مي‌دانند و نظر دوم گفته رهبران مذاهب اهل سنت است که محل سجده را عام مي‌دانند وخاص سجده بر زمين نمي‌دانند.


http://muharram92.com
تی شرت محرم

لایو بازدید : 8 سه شنبه 30 مهر 1392 نظرات (0)

 تصاوير زيباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نويسان،آپلودعكس، كد موسيقی، روزگذر دات كام http://roozgozar.com

روشنى « 13 » آزادى و اراده

«الَّذِي جَعَلَ لَكُمُ الاْءَرْضَ مَهْدا وَسَلَكَ لَكُمْ فِيهَا سُبُلاً وَأَنْزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَأَخْرَجْنَا بِهِ أَزْوَاجا مِنْ نَبَاتٍ شَتَّى»(1).

ـ همان كسى كه زمين را برايتان گهواره‏اى ساخت و براى شما در آن راه‏ها ترسيم كرد و از آسمان آبى فرود آورد؛ پس به وسيله‏ى آن رستنى‏هاى گوناگون جفت جفت بيرون آورديم.

بيان: فراز: «سَلَكَ لَكُمْ فِيهَا سُبُلاً» در اين آيه كه اراده و اختيار را مى‏رساند حايز اهميت است. كسى در دنيا مجبور به انجام كارى نيست و


1. طه / 53.

همه مى‏توانند بى‏نهايت تنوع در زندگى خود ايجاد نمايند؛ مگر اين‏كه خود كوتاهى و سستى و ضعف عمل داشته باشند. هر انسانى راه‏هاى گوناگونى پيش رو دارد: مى‏تواند به قرائت قرآن كريم بپردازد، به سراغ نماز رود، بخوابد، بازى كند و به كارها و مشاغل روزانه بپردازد و مهم در هر يك از اين امور، داشتن عشق و علاقه است. خوردن به همراه عشق از نماز نافله به همراه كسالت بهتر است. يك لحظه‏ى ناسوت به همين دليل بر هزاران سال آخرت ارزش دارد؛ زيرا در آن‏جا ديگر كارى از انسان ساخته نيست ولى اين‏جا گهواره‏اى است جورواجور و انسان مى‏تواند به يك لحظه بهشت خود را زير و رو نمايد و عالمى متفاوت را جلوه دهد.

تنوع در آفرينش نيز هست؛ چنان‏كه مى‏فرمايد: «فَأَخْرَجْنَا بِهِ أَزْوَاجا مِنْ نَبَاتٍ شَتَّى». نه تنها گياهان داراى تنوع مى‏باشد، بلكه حتى كوه‏ها نيز با هم متفاوت است: «أَ لَمْ تَرَ أَنَّ اللَّهَ أَنْزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً، فَأَخْرَجْنَا بِهِ ثَمَرَاتٍ مُخْتَلِفا أَلْوَانُهَا، وَمِنَ الْجِبَالِ جُدَدٌ بِيضٌ، وَحُمْرٌ مُخْتَلِفٌ أَلْوَانُهَا، وَغَرَابِيبُ سُودٌ»(1)؛ آيا نديده‏اى كه خدا از آسمان آبى فرود آورد و به وسيله‏ى آن ميوه‏هايى كه رنگ‏هاى آن‏ها گوناگون است بيرون آورديم و از برخى كوه‏ها راه‏ها و رگه‏هاى سپيد و گلگون به‏رنگ‏هاى مختلف وسياه پررنگ آفريديم.

خداوند آدميان را نيز گوناگون آفريده است: «وَمِنَ النَّاسِ وَالدَّوَابِّ وَالاْءَنْعَامِ مُخْتَلِفٌ أَلْوَانُهُ كَذَلِكَ، إِنَّمَا يَخْشَى اللَّهَ مِنْ عِبَادِهِ الْعُلَمَاءُ، إِنَّ اللَّهَ عَزِيزٌ غَفُورٌ»(2)؛ و از مردمان و جانوران و دام‏ها كه رنگ‏هايشان همان‏گونه


1. فاطر / 27.

2. فاطر / 28.

مختلف است پديد آورديم. از بندگان خدا تنها دانايان‏اند كه از او مى‏ترسند. آرى خدا ارجمند آمرزنده است.

تنوع مخلوقات الهى به تنوع اسماى حضرت حق است به گونه‏اى كه در ميان پديده‏هاى هستى نمى‏توان دو مثل ديد؛ چنان‏كه مى‏فرمايد: «كُلَّ يَوْمٍ هُوَ فِي شَأْنٍ»(1)؛ هر لحظه او در كارى است.

خداوند انسان‏ها را نيز متنوع و گوناگون قرار داده است تا قابل شناسايى باشند و هيچ نوعى در نزد خداوند از اين جهت برتر از ديگرى نيست، بلكه اين تقوا و پرهيزكارى است كه آدمى را نزد خداوند مقرب و نزديك مى‏نمايد: «يَا أَيُّهَا النَّاسُ، إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى، وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبا وَقَبَائِلَ، لِتَعَارَفُوا، إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ، إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ»(2)؛ اى مردم ما شما را از مرد و زنى آفريديم و شما را ملت ملت و قبيله قبيله گردانيديم تا با يك‏ديگر شناسايى متقابل حاصل كنيد. در حقيقت ارجمندترين شما نزد خدا پرهيزگارترين شماست بى‏ترديد خداوند داناى آگاه است.

اين آيه خطابى عام دارد و منحصر به اهل ايمان نيست. خداوند مى‏فرمايد: هر كسى تقواى بيش‏ترى داشته باشد مقرب‏تر است. بنابراين تمييز انسان‏ها و ملاك برترى آنان بر يك‏ديگر خوبى و كمال است؛ نه اين كه او اهل كجاست و قومش كيست.


1. رحمن / 29.

2. حجرات / 13.


http://muharram92.com
تی شرت محرم

لایو بازدید : 11 سه شنبه 30 مهر 1392 نظرات (0)

"سلام. لطفاً این یادداشت منو بذارید تو سایتتون بلکه تو فرهنگ بی‌فرهنگی فعلی ازدواج ما تأثیری داشته باشه. داداشم موقعی که سرباز بود، با دختر صاحب یکی از هتل‌های معروف و بزرگ تهران آشنا می‌شه. اونا ارمنی بودن و ما مسلمون. داداشم یه سال سربازی رو با اون دختر رفت‌وآمد داشت و خونواده‌ها هم در جریان بودن. هر چی موقع تمام شدن سربازی داداشم نزدیک‌تر می‌شد، داداشم می‌گفت: دختره می‌گه برم خواستگاریش اما من نمی‌تونم چون ما مسلمونیم و اون‌ها ارمنی؛ ما بچه پایین شهریم اونا بچه بالای‌شهر.
تازه نمی‌تونم به این دختر اعتماد کنم که قبل از من باچند نفر بوده.

الان حدود 6سال از اون دوره می‌گذره و داداشم و همسرش اخیراً از یه قدمی طلاق برگشتن و دارن زندگیشون رو می‌کنن. هفته پیش داداشم داشت دردودل می‌کرد: اشتباه کردم که 6سال پیش نرفتم سراغ اون دختر ارمنی. روز آخر بهم گفت: تو بیای خواستگاریم، مسلمون می‌شم. تو بخوای مرد زندگیم باشی، نمی‌ذارم خم به ابروت بیاد.
من تازه با وبلاگتون آشنا شدم و مطالب قشنگی می‌نویسید. خواهش می‌کنم راجع به این چیزا هم مطلب بذارید چون حس می‌کنم شعار نمی‌دید و دلسوزانه و بی‌تعصب دردها و مشکلات رو منتشر می‌کنید. ایشالله هرچی از خدا می‌خواین بهتون بده و دست به خاک بزنید، طلا بشه.
مریم از تهران(از نظرات دریافتی نوبت شما)

***

.

 


خیلی خوشحالم از حسن توجه شما سرکار خانم مریم و همین طور 2-3مخاطب عزیز دیگه که در بخش نوبت شما، نظراتشون رو ثبت کردن.
چشم سرکار خانم مریم. این تأکید و یادآوری شما باعث شد با نگاه جدی‌تر پرداختن به مسأله ازدواج رو هم در مطالب قرار بدم.
نظرتون هم که بدون کم‌وکاست و تنها با ویرایش‌های کوچک لغوی، قرار گرفت تا مخاطبان بخونن.
البته به زودی نویسنده و همکار کمکی هم انشالله باید جذب بکنم و در دستور کاره.
صحبت خیلی زیاده! عجالتاً مطلب رو در همین جا با سه سؤال کلیدی خاتمه می‌دم تا پست‌های بعدی:
. آیا ایمان داشتن فقط به ظاهر و نمازوروزه گرفتنه؟
. چرا پدرومادرها با سخت‌گیری‌های بیش از حد و غیرضروری(که بعضاً متأسفانه متأسفانه از طرف خانواده‌های دخترخانم‌هاست)، مانع ازدواج آسون جوونا می‌شن؟
. آیا وقت اون نرسیده که خانواده‌ها و مسئولا به خودشون بیان و فکری اساسی بکنن و جلوی آسیب بیشتر جوون‌ها و خونواده‌ها رو بگیرن؟
باز هم از لطفتون به کهنه‌سرباز عجول متشکرم.

پی‌نوشت کاملاً بی ربط اما جدی: به دولت محترم پیشنهاد می‌کنم از صداوسیما برای طوفان‌های فکری مردم برای حل مشکلات کمک بگیره؛ مثالش همین مسابقه‌های پیامکی و نظرسنجی‌ها. یه بار هم به جای مسابقه‌های پیامکی کم‌محتوا، درباره مسائل روز همفکری بگیرن از مردم. می‌تونه یه طرح باشه حتی؛ 30روز آزمایشی و هر روز نظرسنجی از کل مردم کشور در قالب مسابقه پیامکی رسانه ملی. زمانش هم قبل اخبارها و برنامه‌های مهم یه شبانه روز. نتیجه رو هم روز بعد همراه مسابقه بعدی شفاف به مردم اعلام بکنن. چرا نگفتم نظرسنجی اینترنتی چون همه به اینترنت دسترسی ندارن اما تلویزیون و رادیو رو چرا. البته اینترنت هم می‌تونه با این طرح پیشنهادی کهنه‌سرباز عجول همکاری بکنه. کاری نداره! چند سایت مطرح خبرگزاری هماهنگ با این طرح بیان کمک کنن.
اینم پیشنهاد دلسوزانه برای حل مشکلات کشور که بعداً برخی نگن کهنه‌سرباز عجول فقط گله می‌کنه و انتقاد.

مطالب مرتبط:
. هر عیب که هست، از مسلمانی ماست ؛
. چه کنیم زندگی شادی داشته باشیم؟

توصیه می‌کنم کلیک کنید... . 


لایو بازدید : 134 یکشنبه 28 مهر 1392 نظرات (0)

داستان ابجی سحر و عشقش محمد و یکی به اسم سینا
در هنگام خوندن این داستان حتما به نقش مثبت داداشه سحر جون توجه کنید و یاد بگیرید و نظرتونو درباره داداشش بگید با تشکر

بهخدا من خودم میخوندم داستان رو اشک بود که از چشم میبارید

برای خواندن داستان به

ادامه مطلب
مراجعه کنید


لایو بازدید : 8 یکشنبه 28 مهر 1392 نظرات (0)
غريبه!!!

يك جايي يك غريبه

ميشود همان اتفاق ناخوانده زندگيت

كه ساله

به ارزويش نشسته بودي

اما او

فاتحه كل زندگيتو را يك جا ميخواند...


لایو بازدید : 49 یکشنبه 28 مهر 1392 نظرات (0)

پایگاه مقاومت روستای زیناب با همکاری شورای اسلامی ، دهیاری و بخشدارمرکزی شهرستان شبستراقدام به ساماندهی مزارهای شهدا و ایجاد گلزار شهدای زیناب نموده است .

برابر اطلاعات واصله از چندی پیش پایگاه مقاومت روستای زیناب با همکاری شورای اسلامی ، دهیاری و بخشدارمرکزی شهرستان شبستراقدام به ساماندهی مزارهای شهدا و ایجاد گلزار شهدای زیناب نموده است . این اقدام شایسته در راستای تقدیر از شهدای عزیز روستا انجام میگیرد تا آیندگان این عزیزان تا ابد فراموش نشدنی را فراموش نکنند.

روستای زیناب از جمله روستاهایی بود که در خلق انقلاب اسلامی و بعد از آن در دفاع مقدس از کیان ایران اسلامی نقش خود را ایفاء نموده است . رزمندگان این روستا که چه بصورت بسیجی و چه بصورت انجام دوره ضرورت و وظیفه عازم جبهه های دفاع مقدس شده بودند تعدادشان بیش تر است برای نمونه : شهیدان گلگون کفن سرداران شهید آقایان محمدحسن علی نژاد فرزند حاج حسین و تیمان رضازاده فرزند حاج علی اکبر و بعد از دفاع مقدس آقای سیفعلی سیفی فرزند حاج فرضعلی

اصغر غلامزاده ( معروف به اصغربسیج)- اصغر علی نژاد- غلامعلی علیزاده علی اکبر غلامزاده احد سیفی احمد پرتوی غلام پرتوی صمد سیفی اسرافیل رحیمی محمدعلی مهتابی مرتضی قربانژاد کریم رحیمی محمود سیفی اسماعیل آقابالایی محمدحسن آقابالایی (فرزندجعفر)- محرم آقابالایی حسن محبی کریم محبی   حمید کریمی رفیع کریمی رحیم ، سعید و رحمت یوسفی مرتضی اسماعیلی و ... ( اگر کسی از این عزیزان فراموش شده یارای ذهن حقیر نبوده در نظرات بیاورید تا جهت تقدیر از آنها حداقل نامی از آنها آورده شود . 


تعداد صفحات : 9

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 82
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 5
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 13
  • بازدید ماه : 5
  • بازدید سال : 139
  • بازدید کلی : 2,526